سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
کاربردی

تربت قدس به نقل از خبرگزاری فارس: کارشناس برجسته روسیه گفت، امروز ایران نه تنها قادر به دفاع از خود است، بلکه تلفات اسرائیل در صورت حمله به ایران غیرقابل تصور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، "ایگور کاراتچنکو" مدیر شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روسیه، خاطرنشان کرد که تهدید نشان دادن ایران از سوی آمریکا، بهانه‌ای برای گسترش طرح سامانه دفاع ضد موشکی این کشور در قاره اروپا است.

کاراتچنکو که همزمان سردبیر مجله "دفاع ملی" روسیه نیز است، تصریح کرد که شرایط عینی بیانگر این است که هیچ تهدید احتمالی موشکی از جانب ایران، اروپا را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.

وی اجرایی شدن سناریوی حمله نظامی اسرائیل به ایران را به تنهایی، بسیار دشوار دانست و افزود: در صورت چنین اقدامی، تلفات اسرائیل غیرقابل تصور خواهد بود.

کاراتچنکو همچنین بیان کرد که نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران در "فردو" حتی با استفاده از بمب‌های جدید آمریکایی با قدرت نفوذ زیاد با تجهیزات متعارف، یکی از اهداف دست نیافتنی، خواهد بود.







      

لزوم نابودی اسرائیل از دیدگاه امام خمینی(ره):

"امروز قبله اول مسلمین به دست اسرائیل، این غده سرطانی خاورمیانه افتاده است. امروز اسرائیل با تمام وسایل شیطانی تفرقه افکنی می‌کند. بر هر مسلمان لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند. من نزدیک به بیست سال است خطر صهیونیسم بین الملل را گوشزد نموده ام و امروز خطر آن را برای تمامی انقلابات آزادیبخش جهان و انقلاب اخیر اسلامی ایران کمتر از گذشته نمی دانم. قبلا هم تذکر داده‌ام، دولت غاصب اسرائیل، با هدف هایی که دارد برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است اگر مسلمین به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امکان پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامی بخصوص و بر سایر مسلمین عموما که رفع این ماده فساد را به هر نحو که امکان دارد بنمایند. تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است ! اسرائیل هم از امریکاست ."

مردم اسرائیل باید از بین بروند

اسرائیل تنها کشور عمدتاً یهودی در جهان است بر پایه آخرین سرشماری، سازمان مرکزی آمار اسرائیل، این کشور در حدود هفت میلیون و 500 هزار تن جمعیت داشته‌است که در حدود پنج میلیون و 700هزار نفر از ساختار جمعیتی آن را یهودیان تشکیل داده‌اند. و مابقی ساختار جمعیتی از مسلمان‌ها، مسیحیان، دروزها و سامریون تشکیل شده‌است. هم‌چنین بزرگ‌ترین بخش از اقلیت‌های قومی را شهروندان موسوم به عرب اسرائیلی تشکیل می‌دهند.

ناحیه شمالی. جمعیت: 900/241/1. مرکز: ناصره

ناحیه حیفا. جمعیت: 700/880. مرکز: حیفا

ناحیه مرکزی. جمعیت: 000/770/1. مرکز: رمله

ناحیه تل‌آویو. جمعیت: 900/770/1. مرکز: تل‌آویو

ناحیه اورشلیم. جمعیت: 300/907. مرکز: اورشلیم

ناحیه جنوبی. جمعیت: 200/201/1. مرکز: بئرشبع

ساکنین تل آویو، اورشلیم و حیفا را حتی با موشک های شهاب 3 هم می توان مورد هدف قرار داد. تراکم و میزان جمعیت این سه نقطه که با کمترین فاصله از هم قرار دارند نزدیک 60% از مردم اسرائیل را تشکیل می دهد. لذا می توان با موشک سجیل زیرساختها من جمله تاسیسات نیروگاهی، سوختی، آب و فاضلاب، حمل و نقل و ارتباطات و در مرحله بعدی با موشک های شهاب3 و قدر و عاشورا فضای مسکونی شهر را تا انهدام قطعی مردم اسرائیل مورد حمله قرار داد.

انهدام زیرساخت های اسرائیل

انهدام زیرساخت های اسرائیل مانند ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و تاسیسات هسته ای و اتمی با موشک های سجیل بایستی در دستور کار قرار بگیرد. ایران در ده سال قبل از این با موشک هایی که در دسترس داشت قادر به انجام این عملیات در عمق خاک اسرائیل بود.

انهدام پایگاه های اتمی اسرائیل

نیروگاه هسته ای «رافائل» نیز از قدیمی ترین نیروگاه های اسرائیل است. این نیروگاه مرکز اصلی مهندسی اتمی اسرائیل به شمار می رود. نیروگاه اتمی «عیلبون» دیگر نیروگاه اتمی اسرائیل است که در زیر زمین روستای «نبرین» قرار دارد. ساکنان این روستا سال 1948 مجبور به مهاجرت شدند. این نیروگاه انبار تسلیحات تاکتیکی هسته ای اسرائیل است. اسرائیل در کلاس موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی، موشک میان برد و دوربرد زمین به زمین «اریحا» را که موشکی تاکتیکی است در آنجا نگه داری می کند. برد این موشک ها بین 500 تا 1480 کیلومتر است.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، رون بن یشال تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیستی گفته بود: "هیچ جایی در اسرائیل نیست که در تیررس موشک های ایران نباشد. رون بن یشال گفت: هرچند انبارهای موشکی اسرائیل از لحاظ کمی و کیفی پیشرفته هستند اما تعداد موشکهای موجود در آن که به 100 هزار فروند می رسد همواره در تیررس موشک های ایران است."

اهدافی مانند نیروگاه اتمی دیمونا واقع در مرکز تحقیقات هسته ای نقب از جمله این اهداف می باشند. دیمونا مهمترین نیروگاه هسته ای اسرائیل به شمار می رود که متشکل از 10 ساختمان با حدود سه هزار نفر دانشمند و کارشناس فنی است. کارخانه آزمایش پلوتونیوم اسرائیل نیز در آنجا قرار دارد.

سایت هسته ای اسرائیل برای تولید سوخت های با غنای بالای 90% برای کلاس های هسته ای موشکی و بمب های هسته ای می باشد. آزمایشگاه مشترک آمریکا و اسرائیل برای آزمایش عملیات سایبری بر علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز در دیمونا می باشد.

استاکس نت؛ کرم اینترنتی (worm) است که با هدف تخریب و توقف فعالیت تاسیسات هسته ای نطنز در دیمونا آزمایش شده بود. اکستاکس نت جهت نفوذ در کامپیوترهای کنترل و مدیریت مبتنی بر تکنولوژی های شرکت زیمنس ساخته شد. این کرم اینترنتی توسط یک متخصص روس همکار در پروژه نیروگاه اتمی بوشهر با وسائل ذخیره ساز کامپیوتری به سرعت در تاسیسات هسته ای ایران منتشر شد که با هوشیاری و دفاع سایبری متخصصین ایرانی این حمله ناکام ماند.

با توجه به استراتژی مطرح شده اوباما در دوهفته گذشته که در آن استفاده از نیروهای زمینی همانند آنچه در افغانستان و عراق اتفاق افتاد جای خود را به حوزه های دیگری من جمله جنگ سایبری داده است. از این منظر و جهت است که بایستی هدف دیمونا در اولیت حمله ایران به اسرائیل قرار گیرد.

انهدام پایگاه های هوایی اسرائیل

اسرائیل دارای 12 فرودگاه می باشد که تنها سه فرودگاه آن مسافربری می باشد و مابقی پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است. پایگاه هوایی SedotMikha محل استقرار موشک های بالستیک جریکو می باشد که در جنوب شرقی پایگاه هوایی Tel Nof محل استقرار هواپیماهای اف15 مجهز به تسلیحات هسته ای قرار دارد. پایگاه هوایی Ramon نیز هواپیماهای اف16 را نگهداری می کند.

انهدام شناورهای سطحی اسرائیل

انهدام نیروهای سطحی و زیر سطحی کشتی های پشتیبانی ارتش اسرائیل به سه روش امکان پذیر است :

1-توسط حملات موشکی در دریاهای تحت نفوذ جمهوری اسلامی

2- توسط گروه های عملیات ویژه در تمامی نقاط جهان

3- مین های دریایی که انواع مختلفی دارد و شامل نمونه های مغروق و کنترل از راه دور است. این سلاح می تواند توسط قایق ها و زیردریایی های ایرانی در آب های اطراف اسرائیل کار گذاشته شود و در صورت لزوم به کارگیری شود.

ان شاء الله ...







      







نماینده تام الاختیار شهردار تهران در حوزه فلسطین سه عامل وحدت ، انگیزه الهی و رهبری واحد را رمز پیروزی ملت فلسطین دانست .

بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)حجت الاسلام و المسلمین امرودی در همایش گرامیداشت روز غزه که در فرهنگسرای شفق برگزار شد ، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایشهایی در حمایت از مقاومت اسلامی مردم فلسطین افزود : شاید برخی تصور کنند که یک همایش کوچک در گوشه ای از تهران تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد ؟

اما من فراموش نمیکنم که چند سال پیش زمانی که هنوز جنگ در جنوب لبنان ادامه داشت ، سید حسن نصر الله در دیدار با یک هیئت ایرانی گفت که شب گذشته رسانه ها مسجدی در ترکیه را نشان دادند که مسلمانها درآن برای پیروزی ما دعا میکردند. پخش این تصاویردرروحیه مقاومت اثرخیلی زیادی داشت .

وی در ادامه با بیان اینکه تصور نکنید سهم شما در حمایت از مقاومت کوچک و کم اهمیت است گفت : حضرت امام خمینی (ره) تعبیری داشتند مبنی بر اینکه یک کلمه ای که از زبانی خارج می شود آثار آن تا قیامت باقی است و بنابر این تکریم و برگزاری چنین همایشهایی هر چند کوچک تاثیرات بسیار بزرگی در روحیه بخشی به مقاومت اسلامی مردم فلسطین خواهد گذاشت .

دبیر شورای عالی فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ 22 روزه غزه را سبب تثبیت باور پیروزی حق در دل ملت مظلوم فلسطین و ملتهای منطقه عنوان کرد و افزود : جنگ 33 روزه مقاومت در لبنان تحقق این وعده بود و جنگ 22 روزه این باور را دل ملت فلسطین تثبیت کرده که در نبرد با دشمن کمیت مهم نیست بلکه حقانیت و مقاومت مهم است .

نماینده تام الاختیار شهردار تهران در حوزه فلسطین در ادامه عدم الگو برداری را یکی از دلایل کمرنگ شدن بیداری اسلامی در منطقه دانست و افزود : اگر ملت فلسطین انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک الگوی موفق و پیروز در دنیا در نظر بگیرند یقینا پیروزی آنها تضمین شده است .

امرودی به الگوی ترسیمی حضرت امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : امام خمینی (ره) اولین قدم برای پیروزی را وحدت مسلمانان می دانستند و اگر انقلاب اسلامی پیروز شد این پیروزی متعلق به یک قشر خاص نبود بلکه انقلاب احاد مردم بود که هم انقلاب را مدیریت کردند و هم دفاع مقدس را .

وی ادامه داد : اگر بناست جرثومه فساد و حکومت جعلی چون رژیم صهیونیستی محو و نابود شود شاه بیت محو آن وحدت است و وحدت حول محور اسلام ناب محمدی صل الله علیه ئآله وسلم نه اسلام تکفیری ، سلفی و وهابی که از شبکه های صهیونیستی تبلیغ می شود و فایده آن را رژیم صهیونیستی می برد،میگردد.هرکس امروز این وحدت را بشکند نابودی و زوال حتمی اسرائیل را به تاخیر می اندازد .

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه "انگیزه الهی" را دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی در دکترین حضرت امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد : در سال 2000 میلادی در دیدار با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس وی خطاب به ما گفت که وقتی ما با جهاد امام حسین صلوات الله علیه آشنا شدیم فهمیدیم که فلسطین زنده است ، تا دیروز یک دستمان زیتون بود و دست دیگر قطعنامه ای از این سازمان به آن سازمان بین المللی اما امروز یک دستمان قرآن و در دست دیگر سلاح و شهادت است .

امرودی در ادامه رهبری واحد ، آگاه مومن و شکست ناپذیر را سومین عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون چندین حادثه بزرگ برای کشور ما اتفاق افتاد که اگر برای هر کشور اروپایی رخ میداد دهها بار آن حکومت مضمحل و ساقط می شد اما کشور ما همچنان بیدار تر و شادابتر و امیدوارتر به مسیر پیشرفت خود ادامه میدهد که مهمترین عامل آن وجود رهبری است و من معتقدم رهبری این نوع اسلام که در آن وحدت و مجاهدت اصل است پرچمدار آن مقام معظم رهبری است .

امردوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در مکتب ما جهاد ابتدایی وجود ندارد و در 200 ساله گذشته ما به هیچ کشوری حمله نکردیم ، بلکه اگر کسی حمله کرد ایستاده ایم و معتقد به جهاد تدافعی هستیم .

وی در ادامه با بیان اینکه زنگ اضمحال رژیم صهیونیستی در منطقه زده شده است ، تصریح کرد : امروز در دنیا همه این رژیم جنایتکار را می شناسند ، امروز هولوکاست دیگر فقط هولوکاست تعریف شده اسرائیها نیست ، هولوکاست جنین ، صبرا و شتیلا هم معروف است و هر ذهن آزاده ای هولوکاست غزه را هم می شناسد.

منبع : قدسنا







      


انّا لله و انّا الیه راجعون

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی رهنما، مجاهد پیش‌کسوتِ عرصه جهاد برای آزادی قدس شریف، دعوت حقّ را لبّیک گفت و در جوار رحمت دوست مأوی گرفت.
بیش از 60 سال جهاد خستگی‌ناپذیر و مستمر در راهِ آرمان آزادی فلسطین و مبارزه بی‌امان علیه دولت جعلی اسرائیل و غاصبان صهیونیست و به علاوه، حدود 18 دوره و مرحله بازداشت، زندان و شکنجه در دوران استبداد پهلوی و رژیم ستمشاهی، تنها بخشی از کارنامه درخشان زندگی این مجاهد راه خدا بود.
ایمان استوار، اخلاص، صداقت، صفا، ساده‌زیستی، انگیزه و عزم راسخ در پایداری و پایمردی در طول دوران مبارزه و مجاهدت، از جمله اوصاف شیخ مصطفی رهنما بود.
سازمان مردم‌نهاد جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف و ( وبلاگ تربت قدس ) ، رحلت این شخصیت کم‌نظیر را به خانواده محترم آن فقید سعید و همه دوستداران و رهروان راه او تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن عزیز سفر کرده، رحمت و مغفرت واسعه الهی مسئلت دارد.
جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف و ( وبلاگ تربت قدس )

در ضمن، مجلس یادبود و نکوداشت این مجاهد راه خدا، به شرح زیر برگزار می‌شود:
1- چهارشنبه 92/7/10، ساعت 14:30 تا 16، مسجد الجواد (ع)، میدان هفت تیر؛
2- دوشنبه 92/7/15، ساعت 15 تا 17، مسجد امام صادق (ع)، میدان فلسطین.







      

بیانیه جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و (وبلاگ تربت قدس) در محکومیت پخش فیلم موهن صهیونی علیه اسلام و ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص)



«مسلماً یهودیان و مشرکان را از هم? مردم در دشمنی با مؤمنان سخت‌تر خواهی یافت.» (سوره مائده، آیه؟؟)

بار دیگر، قبیله سامری فتنه جدیدی آفرید. ساخت و پخش فیلم اهانت‌بار نسبت به دین مبین اسلام و ساحت نورانی و مقدس پیامبر اعظم (ص) از سوی گوساله‌پرستان جهان مدرن، استمرار همان حرکت گذشت? تکذیب و قتل انبیای الهی است که در قرآن کریم به آن تصریح شده است:
«و البتّه به موسی کتاب دادیم و پیامبرانی را از پی او فرستادیم و به عیسی بن مریم حجت‌های روشن عطا کردیم و او را با روح‌القدس تأیید نمودیم. پس هر بار پیامبری چیزی برایتان آورد که دلخواه شما نبود، تکبر ورزیدید، گروهی را تکذیب کردید و گروهی را می‌کشتید؟» (سوره بقره، آی? 87)
راستی! چگونه می‌توان از پیروان منحرف و مفسد سامری در جهان امروز توقع داشت که رسالت انبیای الهی را تکذیب نکنند و در برابر آیات روشن حق تعالی سَرِ تعظیم فرود آورند؟ تردیدی نیست که این جماعت همان کسانی‌اند که دیروز حضرت موسی کلیم‌الله (س) را آزار و اذیت کردند و خدای موسی و رسالت او را، آن هم پس از معجزه نجاتشان از چنگال فرعون و عبور از دریا، مورد تشکیک قرار دادند و به پرستش گوساله طلایی روی آوردند؛ همآنان که به ساحت قدسی حضرت مریم (س) بهتان زدند و نبوّت حضرت عیسی مسیح (س) را انکار و نقشه ترور و قتل پیامبر خاتم را طراحی و به معرض اجرا گذاشتند.
رفتار امروز قبیله یهودا، نه تنها پدید? جدیدی نیست بلکه استمرار همان حرکت ضدالهی سَلفِ دنیاپرست و مادیگرای آن‌ها است.
آن چه امروز متفاوت با تاریخ گذشته است، شرایط حاکم بر دنیا است. امروز علی‌رغم دوران پایان رسالت و ختم نبوت، امواج دین‌خواهی و خداجویی، بر سراسر جهان سایه افکنده و بیداری دینی، به طرز اعجاب‌انگیز، وضعیت و شرایط نوینی را در دنیا رقم زده است. آن چه امروز دشمنان توحید و دین را آشفته و سراسیمه و سردرگم کرده، گرایش روزافزون مردم جهان به تعالیم و رسالت پیامبر خاتم و افزایش و گسترش بیداری اُمّت و تسخیر قلوب ملت‌ها به وسیله نور تابان اسلام ناب محمّدی (ص) است. این‌ها همه در تعارض و تقابل با فرهنگ و تعلیمات بنی‌اسرائیلی حاکم بر نظام سلطه جهانی است که برای ترویج و حاکمیت آن، در سطح جهان، چندصد سال برنامه‌ریزی و دسیسه‌چینی شده است. آتشفشان خشم و خیزش خونین امّت اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی که قتل سفیر آمریکا در لیبی و فرار خفت بار دیپلمات‌های ایالات متحده در برخی کشورهای دیگر اسلامی را در پی داشت، نشان داد که دوران تست و سنجش غیرت و حساسیت اسلامی مسلمانان سپری شده است. امروز به موازات افول قدرت امپراتوری شیطان در جهان، اقتدار و عظمت بین‌المللی امت پیامبر اعظم، فزونی و گسترش یافته است. فتنه جدید ساخت و پخش فیلم موهن علیه اسلام و ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، در سالروز حادثه صهیونیستی 11 سپتامبر، چه با انگیزه و هدف تحقیر یا تحریف حقایق دین اسلام صورت گرفته باشد و یا ایجاد انحراف و اختلال در خط بیداری جهانی، به ویژه بیداری و خیزش اسلامی و نیز توطئه جنگ‌افروزی میان مسلمانان و مسیحیان و چه تحت‌الشعاع قرار دادن دستاوردها و پیامدهای بزرگ اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران، تماماً نشان‌دهند? اوج استیصال و پریشانی فکری و روانی برنامه‌ریزان و سیاستگذاران فراماسون و یهودی نظام سلطه در آمریکا، اروپا و اسرائیل است.
خیزش خونین و سراسری امت اسلامی، شهادت و به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها جوان عاشق و پاکباخته اسلام در مصر، تونس، یمن، سودان، لیبی و دیگر بلاد اسلامی طی روزهای جاری، در این راه، ثابت کرد که اگرچه این فتنه بنی‌اسرائیلی، جهان اسلام را سوگوار و امت پیامبر اعظم (ص) را ماتم‌زده و اندوهگین، اما صفوف مسلمانان را در صیانت و حراست از حریم اسلام بیش از پیش متحد و منسجم کرد و عظمت و اقتدار اسلام و پیروان این دین را در برابر فرمانروایان صهیونیست امپراتوری جهانی شیطان بزرگ به نمایش گذاشت.
جمعیت حامیان آزادی قدس شریف ضمن اعلام انزجار و تنفر نسبت به این فتنه صهیونی، امت اسلامی، به ویژه مردم مسلمان ایران را به حفظ هوشیاری و آمادگی و اتحاد و انسجام در برابر تهاجم و انواع توطئه‌های فرهنگی، سیاسی، تبلیغاتی، روانی و اقتصادی صهیونیست‌ها در برابر اسلام و مسلمانان و به خصوص ایران اسلامی دعوت می‌کند.

25 شهریور 1391 ش/28 شوال 1433ه.ق
جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و (وبلاگ تربت قدس)







      

بیانیه جمعیت حامیان آزادی قدس شریف مرکز مطالعات فلسطین ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)به مناسبت درگذشت بانوی قهرمان فلسطین

بیانیه جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و مرکز مطالعات فلسطین و ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)
به مناسبت درگذشت بانوی قهرمان فلسطین

مردم غزه یک بار دیگر، شکوهِ خط سرخ مقاومت، ایثار و شهادت را به نمایش گذاردند و به رخ جهانیان کشیدند.
مراسم وداعِ اشکبار کودکان، جوانان و زنان غزه، با پیکر شیرزنِ شجاعِ شهیدپرورِ «شجاعیه»، نمادِ اقتدار، عظمت، عزم، وفاداری و تجدید میثاق با آرمان شهیدان راه مقاومت و آزادی فلسطین بود.
بانو «مریم فرحات»، مشهور به «خنساء فلسطین» و ملقّب به «اُمّ‌الشهداء»، با بدرقه مردم نستوه غزه به دیدار سه فرزند شهیدش، «نضال فتحی فرحات»، «رواد فتحی فرحات» و «محمّد فتحی فرحات» شتافت و در جوار رحمت حق آرام گرفت.
«اُمّ نضال» معروف به «مادرِ مردان» که چهارمین فرزندش بیش از 11 سال در زندان اشغالگران یهودی به سر می‌برد، حسرت یک «آخ» را بر دلِ سنگِ سران و زندانبانان اسرائیلی گذاشت. این بانوی آزاده فلسطینی، همان شیرزنی است که چند سال پیش از این، در مقابل دوربین‌های تلویزیونی، هنگام وداع با فرزند برومندش «محمّد فتحی فرحات»، او را در یک عملیات شهادت‌طلبانه، تا مرز شهادت بدرقه کرد. او پس از عملیات شهادت‌طلبانة «محمّد» در شهرک یهودی‌نشین «عتصمونه» در جنوب غزه، که به هلاکت و جراحت ده‌ها اشغالگرِ مهاجم یهودی منجر شد، چون کوهی استوار در کنار پیکر به خون خفته فرزند جوانش حاضر شد و سر و صورت خون‌آلود محمّد را نوازش و آیة شهادت و ظفر را تلاوت کرد. این رفتارِ او اشغالگران وحشی یهودی را آن چنان به خشم آورد و دچار جنون کرد که بلافاصله خانه‌اش را منهدم و با خاک یکسان کردند. «مریم فرحات» همان بانوی قهرمانی است که چند سال پیش حضرت آقا دربارة او فرمود:
«بنده منظره آن مادری که با پسرش وداع می‌کرد، دیروز در تلویزیون دیدم، بسیار، هم دلم پر از غم شد، هم دلم پر از امید شد. ]…[ روحیه آن مادر و آن پسر که می‌آیند جلوی تلویزیون و خودشان را نشان می‌دهند و با هم خداحافظی می‌کنند و این مادر می‌داند که این بچه بناست برود تا دو ساعت دیگر به قتل برسد، این جوان رعنا را می‌فرستد به طرف میدان جنگ. ملتی که این شجاعت را دارد، این ملت قابل این است که بماند؛ قابل این است که پیروز شود.»
سازمان مردم‌نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف، مرکز مطالعات فلسطین و ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)، درگذشت این زن آزاده و شجاع و شهیدپرور فلسطین را که نماد یک زن مسلمان زینب‌گونه است به همه مسلمانان به ویژه فلسطینیان تعزیت و تسلیت می‌گوید و برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای فلسطین و فلسطینیان آزادی و ظفر مسئلت دارد.

 

28اسفند 1391 ش/6 جمادی الاول 1433ه.ق
جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و مرکز مطالعات فلسطین و ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)







      

انّا لله و انّا الیه راجعون

مجاهد نستوه و چریک پیر مبارزه با طاغوت و قهرمان 60 سال مقابله با صهیونیست‌ها، در سنّ 88 سالگی دعوت حقّ را لبّیک گفته به دیار باقی شتافت.
مرحوم مغفور حجّةالاسلام و المسلمین آقای شیخ مصطفی رهنما روحانی حق‌طلبی که سراسر زندگی پرشور و پرتپش خود را صرف آزادی محرومان و مستضعفان و مسلمانانِ تحت ستمِ منطق? غرب آسیا کرد و با قلم و قدم و با بذل جان و همه زندگی خود، مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر را برای آرمان باشکوه آزادی قدس شریف سامان داد و هرگز از بیان حقّ و تلاش برای کشف حقیقت و تشویق جوانان برای پیمودن راه نجات از پای ننشست، عاقبت با ضعف و بیماری حاصل از آسیب‌های ناشی از شکنجه و زندان‌های مداوم دوران ستمشاهی، امّا مقاوم و رشید، به جوار موالیان خویش هجرت کرد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
برای بزرگداشت این پیر مجاهد، مجلس یادبودی برگزار می‌شود و از همه دوستداران آن مرحوم و راه او برای شرکت در آن دعوت می‌گردد.
مکان: مسجد امام صادق علیه‌السّلام، میدان فلسطین
زمان: دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 15 تا 17
دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین ـ جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف ـ مرکز مطالعات فلسطین وابسته به کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ـ جمعیّت دفاع از ملّت فلسطین ـ مجمع سازمان‌ها و فعالان حامی آزادی قدس شریف،(وبلاگ تربت قدس)







      

جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت روز نکبت (روز اشغال سرزمین فلسطین) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تربت قدس در این بیانیه آمده است :

استعمارگر انگلیس در رأس آن‌هاست که سیاست و سلاح و نیروی نظامی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی آن و سپس دیگر دولت‌های مستکبر غربی و شرقی در خدمت این ظلم بزرگ به‌کار افتاد ملت بی پناه فلسطین در زیر چنگال بی‌رحم اشغالگران قتل عام و از خانه و کاشانه خود رانده شد. تا امروز هنوز یکصدم فاجعه انسانی و مدنی‌ای که به‌دست مدعیان تمدن و اخلاق در آن روزگار اتفاق افتاد به تصویر کشیده نشده و بهره‌ای از هنرهای رسانه‌یی و تصویری نیافته است. اربابان عمده هنرهای سینمایی و رسانه‌یی و تلویزیون و مافیاهای فیلم‌سازی غربی این را نخواسته و اجازه آن را نداده‌اند. یک ملت در سکوت قتل عام و آواره و بی‌خانمان شد ."بیانات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای در کنفرانس پنجم حمایت از انتفاضه فلسطین :بیست و پنجم اردیبهشت (چهاردهم ماه مه) روز نکبت ملت فلسطین است. زیرا شصت و پنج سال پیش در چنین روزی جامعه فلسطین رسماً وارد بحران شد و رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین، در آن اعلام موجودیت کرد. اگر چه این روز را فلسطینیان روز نکبت ملت فلسطین می‌دانند اما به واقع این روز، روز نکبت ملت عرب و روز نکبت برای امت مسلمان و با نگاه به پیامدهای منفی تأسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین غصب شده فلسطین برای جامعه بشری، این روز را باید روز نکبت جامعه بشری دانست. شصت و پنج سال پیش در چنین روزی دوسوم جامعه فلسطین یعنی 750 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و سیصد هزار نفری آن، زیر آتش سنگین توپخانه و کشتارهای دسته جمعی به سه کشور هم‌جوار یعنی لبنان، سوریه و اردن رانده شدند. سپس در طول زمان از آن‌جا به ده‌ها کشور جهان پراکنده شدند. این فاجعه لکه ننگی است که بر دامن جامعه جهانی و نظام بین المللی نشسته است مشکلی که پس از شصت و پنج سال هنوز نتوانسته است آن را حل کند. امروزه جمعیت آوارگان فلسطینی حدود 6 میلیون نفر است و چشم به راه رسیدن زمانی‌اند که آزادانه به سرزمین خود و خانه و کاشانه خود برگردند. امروزه حل فقط این بخش از بحران فلسطین (یعنی آوارگان فلسطینی) که مورد تأکید قطعنامه 194 سازمان ملل نیز است، چالشی بزرگ برای جامعه جهانی است و بدون حل این معضل، قطعاً مسأله فلسطین حل نخواهد شد. آوارگان فلسطینی در کشورهای میزبان، زندگی سخت، اندوه بار و توأم با اهانت را می‌گذرانند. بعضاً در برخی از این کشورهای میزبان، آوارگان فلسطینی وجه‌المصالحه بحران‌ها و جریان‌ها رقیب و معارض قرار گرفته و وحشیانه سرکوب می‌شوند همان گونه که در اردن سپتامبر سیاه توسط حکومت وقت به سال 1970 رقم زده شد و ارتش اردن با همکاری قبایل عرب به اردوگاه‌های فلسطینی یورش بردند و جمع کثیری از فلسطینیان را قتل عام کردند. در سال 1982 با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، هزاران فلسطینی در صبرا و شتیلا با تبانی فالانژهای داخلی و اشغالگران صهیونیست کشته شدند. از سال 2012 تاکنون آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه های یرموک و فلسطین در کشور سوریه به دلیل بحران و جنگ نیابتی جریان‌های تروریستی وهابی و سلفی و القاعده علیه دولت سوریه، دچار نکبت مضاعف گشته‌اند و اردوگاه‌های فلسطینی از سوی تروریست‌ها معارض دولت به جبهه درگیری میان دولت و این جریان‌های جنگ طلب و تروریست تبدیل شده است. به همین دلیل فلسطینیان آواره ساکن این اردوگاه‌ها آوارگی در آوارگی را تجربه می‌کنند و در پارک‌ها و اماکن عمومی شهر دمشق به انتظار آرامش نششسته‌اند. این وقایع رنج و محنت مجدد مردم فلسطین را به وجدان بشری یادآور شده است و این ملت در تبعید، هم‌چنان در انتظار راه‌حل است و شرافت انسانی ایجاب می‌کند که همه ملل جهان در یافتن راه‌حلی برای آنان باشند. این نکته که رژیم صهیونیستی با اتکا به حمایت غرب و قدرت نظامی و نظام سیاسی بین‌المللی مبتنی بر قدرت، قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و از بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود جلوگیری می‌کند، صحنه قابل تحمل برای امت اسلامی نمی‌تواند باشد. جامعه فلسطین به جامعه‌ای تعلق دارد که جمعیت آن بیش از یک میلیارد و شصت میلیون نفر است و از امکانات مختلف نظامی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی برخوردار است. قطعاً اگر اراده باشد، می‌تواند غرب را و بلکه نظام بین‌المللی را فلج کند. سکوت جهان اسلام در برابر بحران فلسطین، نمی‌تواند در هیچ معیاری قابل قبول باشد. امروزه فلسطین صحنه آزمون جهان اسلام است و اگر پای این بحران بایستد، غرب و قدرت‌های جهانی حساب خود را خواهند کرد و اگر در آن‌جا سکوت کند باید منتظر تهاجم همه جانبه غرب باشد. پدید آمدن بحران و ناامنی در عراق، لبنان، یمن و ده‌ها کشور اسلامی دیگر نتیجه این سکوت هست و خواهد بود. جمعیت دفاع از ملت فلسطین»







      

جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس 1392 بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش تربت قدس در این بیانیه آمده است: روز قدس، روز همبستگی جهان اسلام است. روز قدس، روز بسیج افکار عمومی جهان اسلام و توجه آنان به مساله اشغال فلسطین و قدس شریف است. روز جهانی قدس، روز توجه جهان به ظلم سازمان یافته در فلسطین و خطر دامنه‌دار آن برای جهان است. روز جهانی قدس، روز قیام علیه بیداد استکباری و ... صهیونیستی است. روز همبستگی مستضعفین و چپاول‌شدگان جهان برای رهایی است. روز قدس، سرآغاز پایان بر اشغال و اشغالگری و رهایی ملت‌ها از روند استقرار بیداد در جهان است. تردیدی نیست که روز قدس روز اسلام است. روز ایران است، روز خمینی است، روز رهایی است، روز الهی استو روز عزت مستضعفین است. جمعیت دفاع از ملت فلسطین این روز بزرگ و الهی را گرامی داشته و ضمن آرزوی تحقق وده الهی در آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز از یوغ اشغال صهیونیستی و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای راه آزادی فلسطین و تقابل با جریان خطرناک صهیونیسم اعلام می‌دارد:

1- فلسطین سرزمینی اسلامی است و متعلق به ملت فلسطین است و هرگز هان اسلام اشغال و سلطه رژیم صهیونیستی بر آن را نخواهد پذیرفت. 2- ملت فلسطین می‌بایست به فلسطین و خانه و کاشانه خویش بازگردند و آزادانه درباره‌ سرنوشت سیاسی خویش تصمثم بگیرند و دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیز به جبران سال‌ها کوتاهی‌ها در تحقق این خواسته قانونی ملت فلسطین، از هیچ کمکی دریغ نکنند. 3- از دولت‌های اسلامی، خصوصا دولتمردان غرب، مسرانه خواستار است تا ظرفیت‌های کشورهای اسلامی را در جهت خواست دشمنان اسلام و امت مسلمان به کار نگیرند که هدفی جز سلطه به مقدرات و ثروت‌های جهان اسلام و مسلمانان ندارند. تردیدی نیست ورود به عرصه‌های اختلافات بیهوده مذهبی و قومی و قبیله‌ای تنها اهداف دشمنان را یاری می‌کند و توان جهان اسلام را تقلیل می‌دهد. 4- فلسطین، اولویت اول ملل مسلمان منطقه است و آزادی آن از اشغال صهیونیست‌ها خواسته حقیقی آنان است. بنابراین جریان‌های سیاسی و گروه‌ها و سازمان‌ها نباید از این خواسته مبتنی بر ایمان امت اسلام سوءاستفاده کرده و اهداف و مطامع دیگر چون نیل به قدرت و ثروت را دنبال کنند و بدانند عقوبت الهی نزدیک و فراگیر است. 5- از امت مسلمان مصرانه خواستار است که اجازه ندهند فلسطین بازیچه قدرت های سایسی حاکم و جریانهای افراطی مدعی اسلام خواهی شده و از ورود به دام گسترده شده آنان پرهیز کنند. 6- تردیدی نیست بر پایه‌ وعده الهی فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد. همین‌طور که فلسطین در جنگ‌های دویست ساله صلیبی غرب، در نهایت آزاد شد. 7- سیاست‌های امت مسلمان می‌بایست در جهت مخالفت و مبارزه با دشمنان اسلام و بلاد اسلامی بوده و با شاخص قرار دادن فلسطین از سیاستهای تفرقه و واگیرایی مذهبی و قومی پرهیز کنند چرا که تفرقه و واگرایی، مطلوب همیشگی دشمنان بوده است.







      

نویسنده وبلاگ تربت قدس پیشنهاد می کند که برای مقابله با اهانت صهیونیستها به مقدسات دین مبین اسلام،کاریکاتوریستهای ارزشی کاریکاتورهایی از" تئودرو هرتزل "بنیانگذار صهیونیسم بکشند.  با توجه به ماهیت اصلی سازندگان صهیونیست فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم ، صهیونیستها در حقیقت با این اقدام " اسلام " را مورد اهانت قراردادند و ما نیز برای مقابله با این اقدام گرچه صهیونیستهارا فاقد مقدسات می دانیم اما بایدکاریکاتوریستهای مسلمان کاریکاتورهایی از"تئودرهرتزل" مقدس ترین فرد نزد صهیونیستها تهیه ومنتشر کنند. البته روش و منش ما در دین اسلام هتاکی نیست و آنها برای توهین به ساحت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم هیچ تصویری در دست ندارند و با این حال به اشکال مختلف به والاترین فرستاده خدا توهین می کنند در حالیکه تصویر خبیث بنیانگذار صهیونیستها موجود است و با کمال تعجب شما هیچ کاریکاتوری از وی در فضای مجازی و سایر رسانه ها مشاهده نمی کنید . در کابینه منحوس رژیم صهیونیستی که داعیه ی پیروی از شریعت حضرت موسی علیه السلام را دارند هیچ نمادی از مقدسات و آئیین یهودیت دیده نمی شود اما تصویر "هرتزل" در ابعاد بسیار بزرگ بر دیوار اتاقی که کابینه این رژیم تشکیل جلسه می دهد نصب شده است .







      
   1   2      >