بیانیه جمعیت حامیان آزادی قدس شریف مرکز مطالعات فلسطین ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)به مناسبت درگذشت بانوی قهرمان فلسطین

بیانیه جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و مرکز مطالعات فلسطین و ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)
به مناسبت درگذشت بانوی قهرمان فلسطین

مردم غزه یک بار دیگر، شکوهِ خط سرخ مقاومت، ایثار و شهادت را به نمایش گذاردند و به رخ جهانیان کشیدند.
مراسم وداعِ اشکبار کودکان، جوانان و زنان غزه، با پیکر شیرزنِ شجاعِ شهیدپرورِ «شجاعیه»، نمادِ اقتدار، عظمت، عزم، وفاداری و تجدید میثاق با آرمان شهیدان راه مقاومت و آزادی فلسطین بود.
بانو «مریم فرحات»، مشهور به «خنساء فلسطین» و ملقّب به «اُمّ‌الشهداء»، با بدرقه مردم نستوه غزه به دیدار سه فرزند شهیدش، «نضال فتحی فرحات»، «رواد فتحی فرحات» و «محمّد فتحی فرحات» شتافت و در جوار رحمت حق آرام گرفت.
«اُمّ نضال» معروف به «مادرِ مردان» که چهارمین فرزندش بیش از 11 سال در زندان اشغالگران یهودی به سر می‌برد، حسرت یک «آخ» را بر دلِ سنگِ سران و زندانبانان اسرائیلی گذاشت. این بانوی آزاده فلسطینی، همان شیرزنی است که چند سال پیش از این، در مقابل دوربین‌های تلویزیونی، هنگام وداع با فرزند برومندش «محمّد فتحی فرحات»، او را در یک عملیات شهادت‌طلبانه، تا مرز شهادت بدرقه کرد. او پس از عملیات شهادت‌طلبانة «محمّد» در شهرک یهودی‌نشین «عتصمونه» در جنوب غزه، که به هلاکت و جراحت ده‌ها اشغالگرِ مهاجم یهودی منجر شد، چون کوهی استوار در کنار پیکر به خون خفته فرزند جوانش حاضر شد و سر و صورت خون‌آلود محمّد را نوازش و آیة شهادت و ظفر را تلاوت کرد. این رفتارِ او اشغالگران وحشی یهودی را آن چنان به خشم آورد و دچار جنون کرد که بلافاصله خانه‌اش را منهدم و با خاک یکسان کردند. «مریم فرحات» همان بانوی قهرمانی است که چند سال پیش حضرت آقا دربارة او فرمود:
«بنده منظره آن مادری که با پسرش وداع می‌کرد، دیروز در تلویزیون دیدم، بسیار، هم دلم پر از غم شد، هم دلم پر از امید شد. ]…[ روحیه آن مادر و آن پسر که می‌آیند جلوی تلویزیون و خودشان را نشان می‌دهند و با هم خداحافظی می‌کنند و این مادر می‌داند که این بچه بناست برود تا دو ساعت دیگر به قتل برسد، این جوان رعنا را می‌فرستد به طرف میدان جنگ. ملتی که این شجاعت را دارد، این ملت قابل این است که بماند؛ قابل این است که پیروز شود.»
سازمان مردم‌نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف، مرکز مطالعات فلسطین و ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)، درگذشت این زن آزاده و شجاع و شهیدپرور فلسطین را که نماد یک زن مسلمان زینب‌گونه است به همه مسلمانان به ویژه فلسطینیان تعزیت و تسلیت می‌گوید و برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای فلسطین و فلسطینیان آزادی و ظفر مسئلت دارد.

 

28اسفند 1391 ش/6 جمادی الاول 1433ه.ق
جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و مرکز مطالعات فلسطین و ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام و (وبلاگ تربت قدس)