نماینده تام الاختیار شهردار تهران در حوزه فلسطین سه عامل وحدت ، انگیزه الهی و رهبری واحد را رمز پیروزی ملت فلسطین دانست .

بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)حجت الاسلام و المسلمین امرودی در همایش گرامیداشت روز غزه که در فرهنگسرای شفق برگزار شد ، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایشهایی در حمایت از مقاومت اسلامی مردم فلسطین افزود : شاید برخی تصور کنند که یک همایش کوچک در گوشه ای از تهران تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد ؟

اما من فراموش نمیکنم که چند سال پیش زمانی که هنوز جنگ در جنوب لبنان ادامه داشت ، سید حسن نصر الله در دیدار با یک هیئت ایرانی گفت که شب گذشته رسانه ها مسجدی در ترکیه را نشان دادند که مسلمانها درآن برای پیروزی ما دعا میکردند. پخش این تصاویردرروحیه مقاومت اثرخیلی زیادی داشت .

وی در ادامه با بیان اینکه تصور نکنید سهم شما در حمایت از مقاومت کوچک و کم اهمیت است گفت : حضرت امام خمینی (ره) تعبیری داشتند مبنی بر اینکه یک کلمه ای که از زبانی خارج می شود آثار آن تا قیامت باقی است و بنابر این تکریم و برگزاری چنین همایشهایی هر چند کوچک تاثیرات بسیار بزرگی در روحیه بخشی به مقاومت اسلامی مردم فلسطین خواهد گذاشت .

دبیر شورای عالی فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ 22 روزه غزه را سبب تثبیت باور پیروزی حق در دل ملت مظلوم فلسطین و ملتهای منطقه عنوان کرد و افزود : جنگ 33 روزه مقاومت در لبنان تحقق این وعده بود و جنگ 22 روزه این باور را دل ملت فلسطین تثبیت کرده که در نبرد با دشمن کمیت مهم نیست بلکه حقانیت و مقاومت مهم است .

نماینده تام الاختیار شهردار تهران در حوزه فلسطین در ادامه عدم الگو برداری را یکی از دلایل کمرنگ شدن بیداری اسلامی در منطقه دانست و افزود : اگر ملت فلسطین انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک الگوی موفق و پیروز در دنیا در نظر بگیرند یقینا پیروزی آنها تضمین شده است .

امرودی به الگوی ترسیمی حضرت امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : امام خمینی (ره) اولین قدم برای پیروزی را وحدت مسلمانان می دانستند و اگر انقلاب اسلامی پیروز شد این پیروزی متعلق به یک قشر خاص نبود بلکه انقلاب احاد مردم بود که هم انقلاب را مدیریت کردند و هم دفاع مقدس را .

وی ادامه داد : اگر بناست جرثومه فساد و حکومت جعلی چون رژیم صهیونیستی محو و نابود شود شاه بیت محو آن وحدت است و وحدت حول محور اسلام ناب محمدی صل الله علیه ئآله وسلم نه اسلام تکفیری ، سلفی و وهابی که از شبکه های صهیونیستی تبلیغ می شود و فایده آن را رژیم صهیونیستی می برد،میگردد.هرکس امروز این وحدت را بشکند نابودی و زوال حتمی اسرائیل را به تاخیر می اندازد .

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه "انگیزه الهی" را دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی در دکترین حضرت امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد : در سال 2000 میلادی در دیدار با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس وی خطاب به ما گفت که وقتی ما با جهاد امام حسین صلوات الله علیه آشنا شدیم فهمیدیم که فلسطین زنده است ، تا دیروز یک دستمان زیتون بود و دست دیگر قطعنامه ای از این سازمان به آن سازمان بین المللی اما امروز یک دستمان قرآن و در دست دیگر سلاح و شهادت است .

امرودی در ادامه رهبری واحد ، آگاه مومن و شکست ناپذیر را سومین عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون چندین حادثه بزرگ برای کشور ما اتفاق افتاد که اگر برای هر کشور اروپایی رخ میداد دهها بار آن حکومت مضمحل و ساقط می شد اما کشور ما همچنان بیدار تر و شادابتر و امیدوارتر به مسیر پیشرفت خود ادامه میدهد که مهمترین عامل آن وجود رهبری است و من معتقدم رهبری این نوع اسلام که در آن وحدت و مجاهدت اصل است پرچمدار آن مقام معظم رهبری است .

امردوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در مکتب ما جهاد ابتدایی وجود ندارد و در 200 ساله گذشته ما به هیچ کشوری حمله نکردیم ، بلکه اگر کسی حمله کرد ایستاده ایم و معتقد به جهاد تدافعی هستیم .

وی در ادامه با بیان اینکه زنگ اضمحال رژیم صهیونیستی در منطقه زده شده است ، تصریح کرد : امروز در دنیا همه این رژیم جنایتکار را می شناسند ، امروز هولوکاست دیگر فقط هولوکاست تعریف شده اسرائیها نیست ، هولوکاست جنین ، صبرا و شتیلا هم معروف است و هر ذهن آزاده ای هولوکاست غزه را هم می شناسد.

منبع : قدسنا