سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
کاربردی

«اسفندیار قره‌باغی» خواننده سرود «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو»در گفتگویی به اظهار نظرهای اخیر رسانه‌های بیگانه درباره این سرود پاسخ داد.

شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم:

آقای قره‌باغی در طول سال‌های انقلاب اسلامی همه شما را به سرود «مرگ بر تو ای آمریکا» می شناسند،‌ آیا کارهای جدید دیگری هم با موضوع انقلاب اسلامی خلق کرده‌اید؟

- سرود «پرستو» به دو زبان آذری و فارسی همراه با گروه کر بزرگ،‌ سمفونی «خلیج فارس» که با حضور مسئولان در بندرعباس به اجرا درآمد و همزمان از رسانه ملی پخش شد، سرود شهید «باکری» و سرود «مرگ بر تو ای اسرائیل» از ساخته‌های اخیر من است.

سرود «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» دقیقا وصف حال آمریکا است

چرا سرود «مرگ بر آمریکا» در ذهن‌ها باقی ماند و خاطره‌انگیز شده است؟

- این مسئله برای مردم همه چیز جا می‌افتد، مثلا سرود «ای ایران» که سال 50 خواندم هنوز نوجوانانی که آن زمان نبودند حفظ هستند. سرود آمریکا مرگ به نیرنگ تو، هم یکی از این سروها است. این امر به این خاطر است که آقای «حمید سبزواری» شاعر این سرود کلماتی را در آن به کار برده است که دقیقا وصف حال آمریکا است مثلا روباه مکاره‌ای،‌ دیو ستمکاره‌ای و یا جهان‌خواره‌ای؛ اگر دقت کنیم می‌‌توان دید که هیچ یک از این کلمات در این 34 سال تغییر نکرده است و همان چیزی که بیان شده است صحت دارد و شاید آمریکا بدتر هم شده باشد. به همین دلیل این سرودها به مناسبت‌های واقعیتی می‌ماند.

سرود مرگ بر آمریکا انسانی است اگر اینطور نیست من سند محضری می‌دهم

اخیرا در رسانه‌های بیگانه مطلبی پخش شد که سرود «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» غیر انسانی است، توضیح شما در این باره چیست؟

- اخیرا بی‌بی‌سی مطلبی در این باره پخش کرد و عنوان کرده زمانی که این سرود خوانده شد بچه‌های ما سرودهای انسانی هم می‌خواندند، یعنی سرود مرگ بر آمریکا غیر انسانی بوده،‌ چرا؟ به دلیل اینکه ما انسان نیستیم،‌ انسان آن کسی است که هواپیما را با موشک مورد هدف قرار می‌دهد و 400 نفر را به کشتن می‌دهد. بالاتر از آن انسان کسی است که به آن فرمانده ناوگان موشک درجه عطا می‌کند. در ذهن آنها انسانیت یعنی آن. اگر اینطور است من سند محضری می‌دهم که ما انسان نیستیم. حال دنیا بیاید فکر کنند ببینند انسان کیست.

ما کسی را نکشتیم فقط آمریکا را نصیحت کرده‌ایم ولی آن‌ها چه کرده‌اند

سرود شما درای چه واژ‌ه‌هایی است که از سوی رسانه‌ای‌ بیگانه غیر انسانی تلقی شده است؟

- در سرود «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» ما حرفش را می‌زنیم و می‌گوییم؛‌ دزد جهان‌خوار‌ه‌ای، روباه مکاره‌ای. یعنی ای دولت آمریکا، نکن این کارها را، بیا سر براه شو، ما کسی را نکشتیم، فقط نصیحتش کرده‌ایم ولی آن‌ها چه کرده‌اند.

به سرودهایی که خوانده‌ام پایبندم و اعتقاد دارم

چرا خواندن سرودهایی از این دست مثلا با موضوع علمی و یا اقتصادی، پیدا نکرد؟

- معمولا این سرودها به تشخیص مسئولان وقت است و اینکه چه نوع مبارزه‌ای بر علیه دشمنان شکل گیرد. بنده در ایفای نقش سرودهای رزمی و با صدای کوبنده بیش از 900 سرود خوانده‌ام و هنوز هم آمادگی اجرای سرودهای دیگری دارم. من به سرودهایی که خوانده‌ام پایبندم و اعتقاد دارم.

ساخت سرود «مرگ بر تو ای اسرائیل»

تاره‌ترین سرود رزمی شما چیست؟

- سرود «مرگ بر تو ای اسرائیل» از تازه‌ترین کارهای من است که به همت خانه سرود انقلاب اسلامی خواند‌ه‌ام.

تا زمانی که سیستم و حکومت آمریکا به جهان‌خواری‌ و دست‌درازی ادامه می‌دهد، سرودهای ضد امریکایی را خواهم خواند.

چرا این سرود را خواندید؟

- تا زمانی که سیستم و حکومت آمریکا به جهان‌خواری‌ و دست‌درازی در هر گوشه کره زمین ادامه می‌دهد، سرودهای ضد امریکایی را خواهم خواند، «مرگ بر تو ای اسرائیل» درباره طرز فکر حکومتی آن‌ها صحبت می‌کند.

 قره‌باغی در اول بهمن 1320 در تبریز به دنیا آمد. او پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال 1338 وارد هنرستان موسیقی گردید و در خرداد ماه سال 1343 فارغ‌التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد. اواخر سال 1347 به تهران منتقل و در گروه اپرای تهران مشغول گردید، ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران پس از بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقشهای بسیاری را در اجراهای مختلف عهده‌دار شد.

قره‌باغی دکترای موسیقی کلاسیک خود را از ایتالیا اخذ کرده ‌است و در مدت هشت سال دفاع مقدس، بیش از 800 سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه کُر آن‌ها نقش مهمی داشت.

رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسئولیتی او محسوب می‌شود.







      

مصادف شدن ماه محرم امسال با ایام 13 آبان و همین‌طور داغ شدن مباحث مذاکره با آمریکا در ایران منجر به خلاقیت‌های نوظهوری از نسل جدید هنرمندان جوان انقلابی شده است.
به گزارش وبلاگ تربت قدس ، چند روز پیش سرود ضدآمریکایی «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی و شعر محمدمهدی سیار منتشر شد و در جامعه مجازی به شدت سرو صدا کرد؛ حالا شاعر همین شعر نوحه‌ای برای میثم مطیعی، مداح جوان و مشهور اهل بیت سروده است که بر وزن سرود مشهور اسفندیار قره‌باغی «آمریکا، آمریکا؛ مرگ به نیرنگ تو» است. این نوحه در هیئت میثاق با شهدا، هیئت دانشگاه امام صادق خوانده شده است و مضامین معنوی ماه محرم را با موضوع روز جامعه ایران پیونده زده است.متن این شعر در ذیل آمده است :
در میدان، می مانم، تا نفس آخرم
راهی راه حسین، همقدم رهبرم

کرده قیامت به پا، شور قیام حسین
کی رود از یاد ما، نام و مرام حسین

قافله عاشقان، راهی کرب و بلاست
مشعل راه خدا، خون شهیدان ماست

در میدان، می مانم، تا نفس آخرم
راهی راه حسین، همقدم رهبرم

بسته شریعه اگر، ابن زیاد زمان
گشته گلستان ما، آتش نمرودیان

کشتن آلاله ها، شیوه اهریمن است
این وطن اما پر از احمدی روشن است

در میدان، می مانم، تا نفس آخرم
راهی راه حسین، همقدم رهبرم

زآتش و خون آمده جان منامه به لب
شعله صهیون زده، در دل شام و حلب

مرگ بر اهریمنان، تا به ابد ذکر ماست
سوره توحید ما، درپی تبّت یداست

در میدان، می مانم، تا نفس آخرم
راهی راه حسین، همقدم رهبرم

شاعر: محمدمهدی سیار؛ میلاد عرفان‌پور

صوت را می توانید در سایت تریبون مستضعفین  به نشانی  { http://www.teribon.ir/archives/242243/%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%b7%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%d9%86%d9%86%da%af-%d8%a8%d9%87.html } دانلود کنید .






      

کلیپ کینه ورزی صدای آمریکا علیه حامد زمانی

عصبانیت دولت امریکا و مستخدمانش در تلویزیون فارسی صدای امریکا از چهره های مردمی و انقلابی قابل درک است و همواره به انحای گوناگون ظهور و بروز داشته است.

 به گزارش وبلاگ تربت قدس به نقل از جام نیوز، انتشار اثر هنرمندانه «مرگ بر امریکا» با صدای “حامد زمانی” خواننده جوان پاپ، با استقبال کم نظیر اقشار مختلف مردم ایران روبرو شده است.

در آستانه یوم الله 13 آبان رونمایی از این اثر ارزشمند که هم به لحاظ محتوایی-مضمونی و هم از حیث موسیقایی شاخصه های یک محصول استاندارد فرهنگی، انقلابی و ضداستکباری را داراست، موجب شد که افکار عمومی به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

اما در سوی مقابل، رسانه های دشمن که استکبارستیزی ایرانیان را برنمی تابند، به صورت هماهنگ حامد زمانی و ترانه اش را آماج حملات تبلیغاتی قرار دادند.

به عنوان نمونه، تلویزیون فارسی صدای امریکا (VOA) ارگان رسمی دولت امریکا، تلاش کرد در برنامه مبتذل و هجوآلود “آنتن” اقدام ارزشمند حامد زمانی را با ادبیاتی لوده و لمپن پسند به سخره بگیرد.

“آرش سبحانی” (مجری بی‏نزاکت برنامه آنتن که خود از خوانندگان آثار مستهجن و ضددینی است و پیش تر راهپیمایان ضدامریکایی را به چهارپا تشبیه کرده بود) به نمایندگی از مدیران مافوق خود از پلیس ایران خواست که ضبط هرکس را که به آثار حامد زمانی گوش می دهد، ضبط کنند!

 

ویدیو: واکنش امریکایی به «مرگ بر امریکا»ی حامد زمانی

عصبانیت دولت امریکا و مستخدمانش در تلویزیون فارسی صدای امریکا از چهره های مردمی و انقلابی قابل درک است و همواره به انحای گوناگون ظهور و بروز داشته است.

همین چند شب پیش نیز این رسانه دولتی کوشید با حرکتی متقلبانه و طبق معمول غیرحرفه ای، “سعید حدادیان” ذاکر اهلبیت(علیهم السلام) را تخریب کند.

ماجرا از این قرار است که در برنامه “روی خط” فایلی صوتی پخش شد که صاحب آن صدا، اثر یکی از خوانندگان لس انجلسی را بازخوانی کرده بود.

با اینکه به راحتی قابل تشخیص بود که صدای پخش شده متعلق به سعید حدادیان نیست، “آرش سیگارچی” مجری برنامه، اصرار داشت به بینندگان القا کند که «این مداح حکومتی»[!] از روی یک خواننده لس انجلسی کپی برداری کرده است.

رسانه دولتی امریکا از رهگذر این دروغ پردازی آشکار تلاش کرد علاوه بر انتقام گیری از یک چهره ارزشی، احکام اسلام درباره مرزهای حلال و حرام در موسیقی را به چالش بکشد؛ که البته مثل همیشه ناکام ماند و تنها یک سوتی دیگر به خورجین مالامال از گاف این شبکه افزوده شد.







      

در ادامه حملات شبکه صدای آمریکا(VOA)، به حامد زمانی به خاطر ترانه “مرگ بر آمریکا”، مهدی فلاحتی، مجری این شبکه در راستای تخریب زمانی و ترانه اش به سراغ مبحث موسیقی و غنا رفته و مدعی شد این ترانه از مصادیق غنا بوده و بنابر مبانی فقه شیعه حرام است.

 

فلاحتی که شهرتش را مدیون ماجرای تجاوزش به الهالم ستاکی، دیگر مجری این شبکه است، به رغم جواز موسیقی پاپ در ایران مدعی است: «موسیقی پاپ که حامد زمانی در آن ژانر می خواند، اصولاً مورد تائید مراجع نیست چون موسیقی غنایی است و می شود با آن ضرب گرفت و رقص‌آور است.»

فلاحتی در ادامه به کلامی از فقها استدلال می کند که موسیقی غنایی را موسیقی طرب‌انگیز دانسته و آن را حتی در قرائت قرآن و دعا حرام می‌دانند.

این در حالی است که در معنای طرب در کتب فقهی آمده است: «غرض از طرب نوعی خفت و سبکی در نفس است که از شدت شادی یا غم پیدا شود.»

شاید برای آمریکایی‌ها و آقای فلاحتی بعد از شنیدن ترانه “مرگ بر آمریکا” در اثر غم و غصه‌ای که بر آن‌ها وارد شده است، خفت نفس حاصل شده و از خود بی خود شده‌اند.

این در حالی است که در استفتائات مقام معظم رهبری، در مورد تفاوت موسیقی و غنا آمده است: «هر موسیقى که به نظر عرف موسیقى لهوى و مطرب که مناسب با مجالس عیش و نوش است باشد، موسیقى حرام محسوب مى‏‌شود و فرقى نمى‏‌کند که موسیقى کلاسیک باشد یا غیر کلاسیک. تشخیص موضوع هم موکول به نظر عرفى مکلّف است و اگر موسیقى این گونه نباشد، بخودى خود اشکال ندارد.»

در مورد تعریف غنا نیز در استفتائات مقام معظم رهبری آمده است: «غنا عبارت است از صداى انسان در صورتى که با ترجیع و طرب همراه بوده و مناسب مجالس لهو و گناه باشد که خواندن به این صورت و گوش‌دادن به آن حرام است.»

البته پیش از این نیز صدای آمریکا به حامد زمانی حمله کرده بود که در خبر “کلیپ کینه ورزی صدای آمریکا علیه حامد زمانی” بازتاب یافته بود.







      
<      1   2   3