نماینده جنبش جهاد اسلامی با انتقاد از تلاشهای عربستان و مصر برای فراموشی مسئله فلسطین تاکید کرد : هرکس بدنبال بپاخاستن امت اسلامی است باید فلسطین را محور قرار دهد .

بگزارش خبرنگار خبرگزاری(قدسنا) "ناصر ابو شریف" در همایش گرامیداشت روز غزه که در فرهنگسرای شفق برگزار شد با بیان اینکه تمامی مسائل و تلاشهایی که در منطقه صورت میگیرد برای این است که ما مساله فلسطین را فراموش کنیم افزود : توطئه هایی که هم اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و کشورهای عربی هم در آن دخالت دارند با هدف از بین بردن مسئله فلسطین صورت می پذیرد .

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزیهای ملت فلسطین گفت : خدا خواسته است که ملت فلسطین ملتی با ویژگیهای خاصی باشد اما این ملتهای بیدار و آگاه و در راس آنها ملت ایران بودند که به کمک ملت فلسطین شتافته اند البته برخی دیگر از ملتهای و گروههای نیز در سراسر دنیا از مسئله فلسطین حامیت می کنند .

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به تاریخچه اشغال سرزمین فلسطین توسط نظام سلطه تصریح کرد : اگر به تاریخچه مبارزه ملت فلسطین نگاه کنیم این مبارزه از 65 سال پیش آغاز نشده بلکه از زمان حمله فرانسویها از 1873 آغاز شده است ، بعد از آن اشغال مصر در سال 1882 و تاسیس اولین شهرک صهیونیستی در فلسطین در سال1886 و البته در آن زمان شرایط و وضعیت امت اسلامی در حال عقبگرد بود و امپراطوری عثمانی در حال شکست بود ، در حالیکه بریتانیا و فرانسه از جنبش صهیونیسم در آن زمان حمایت میکردند .

وی ادامه داد : پس از آن جنگ جهانی اول رخ داد و در چارچوب توافق سایس - پیکو کل منطقه تقسیم شد ، بعد از آن وعده بالفور آمده تا نوبت قیمومیت بریتانیا بر فلسطین برسد ، اقدامی که انگلیسها برای زمینه سازی جهت تشکیل رژیم صهیونیستی انجام دادند .

ابوشریف با بیان اینکه از آن تاریخ تا به امروز تمام تلاش قدرتهای بزرگ چیزی جز تضعیف امت اسلامی نبوده و نیست خاطر نشان کرد : شما باور نکنید فشارها و تحریمها که علیه ایران صورت گرفته است صرفا به خاطر برنامه های صلح آمیز هسته ای است بلکه یکی از دلایل مهم آن حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین است .

وی ادامه داد : آنها در منطقه قدرتی جز اسرائیل را نمیخواهند چرا که هیچ قدرتی در منطقه نباید در سطح اسرائیل قرار بگیرد و این دقیقا تفسیر سخنان گهربار امام خمینی (ره) است که فرمودند اسرائیل یک غده سرطانی است و تا زمانی که این غده سرطانی در این منطقه وجود داشته باشد شکوفایی و توسعه در منطقه غیر ممکن خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه تجزیه ها در منطقه و تجزیه ی تجزیه شده ها را همگی در راستای اهداف رژیم صهیونیستی دانست و گفت : همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند شما وقتی که به جنگ اسرائیل می روید به معنای جنگ جغرافیایی صرف نیست بلکه شما وقتی به جنگ اسرائیل می روید یعنی گام در راه توسعه و شکوفایی گذاشته اید . وی در ادامه با تاکید بر ضرورت وحدت میان امت اسلامی حول محور فلسطین برای مقابله با اهداف صهیونیستها در منطقه تصریح کرد : همانطور که می بینید منطقه شاهد جنگهایی داخلی زیادی است و تفرقه های زیادی را در منطقه شاهد هستیم که در راستای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین صورت می پذیرد اما زمانیکه سلاح به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می رود ما شاهد بیشترین همبستگی و اتحاد بین امت اسلامی هستیم .

ابوشریف افزود : ما این مساله را در سال 1987 در انتفاضه اول شاهد بودیم ، در انتفاضه دوم هم به خوبی آن را مشاهده کردیم و در سال 2006 هم دیدیم که چگونه امت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی در یک صف واحد قرار گرفت، در جنگ غزه در سال 2008 و 2009 نیز شاهد این همبستگی و اتحاد بودیم اما اکنون زمانیکه می بینیم مساله فلسطین به عقب رانده می شود در واقع این امت اسلامی است که به عقب رانده شده است به همین دلیل ما همواره بر محور قرار دادن مساله فلسطین برای تمام امت اسلامی تاکید می کنیم .

وی با انتقاد از تلاش برخی کشورهای عربی برای به فراموشی سپردن مساله فلسطین گفت : متاسفانه ما در کشورهای عربی منطقه ازجمله عربستان و مصر شاهد تلاشهایی هستیم که بدنبال به فراموشی سپردن مساله فلسطین هستند، البته از سوی دیگر نیز امروز کسانی هم که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند در حال اضمحلال و شکست هستند و حتی طرفداران رژیم صهیونیستی هم این باور را دارند که این رژیم به تنهایی و بدون حمایت انها قادر به ادامه حیات نیست .

ابوشریف با بیان اینکه حمایت و کمکهایی که ایالات محتده امریکا به عنوان یک قدرت جهانی از رژیم صهیونیستی انجام می دهد بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد : بر اساس امار و گزارشهایی که در سال 1990 منتشر شده و واقعیت هم دارد سالانه 10 میلیارد دلار کمک از سوی امریکا به رژیم صهیونیستی صورت میگیرد که به عبارتی 2000 دلار برای هر صهیونیست و اگر به لحاظ اقتصادی همین میزان کمک مالی را به سودان بدهیم این کشور به یکی از کشورهای پیشرفته تبدیل می شود .

وی بحران سیاسی و اقتصادی در امریکا و غرب را سبب تضعیف هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی دانست و گفت: جهان اکنون در حال پست رفت است و حامیان رژیم صهیونیستی دیگر نمیتوانند در آن سطح و حجم سابق به رژیم صهیونیستی کمک کند و امریکا که اکنون بدهی 17 تریلیون دلاری دارد بدلیل آنکه نمیخواهد این بدهی ها را افزایش دهد، حاضر نیست وارد جنگهایی به نیابت از رژیم صهیونیستی شود .

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه به شکست طرح پاکسازی نژادی از فلسطینها و ملتسازی صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی اشاره کرد و گفت : امسال شمار فلسطینیان در مرزهای تاریخ فلسطین دقیقا به تعداد و جمعیت صهیونیستها آن هم بعد از 130 سال جنگی که علیه ما انجام دادند و این درحالی است که سه چهارم ملت فلسطین را از سرزمینهای خود اخراج کرده اند . وی در پایان تاکید کرد : هر کسی که بدنبال به پا خواستگی امت اسلامی است باید هدف و محور تلاش خود را فلسطین قرار دهد .

منبع : قدسنا